[OT] Stavba domu, vytapeni, izolace?

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Neděle Březen 16 20:37:00 CET 2008

IMHO ten Porotherm nevychazi spatne, novy system, ktery se dava jen na
2-3mm lepidla jde I celkem rychle. Betonove tvarnice chteji zalejt
mixem, nevim jestli to vyjde nejak levneji, nejdrazsi bude stejne strp
(z hrube stavby)
Vsadil bych na klasiku, zateplit zvensi a kvuli perspektive vodni
podlahovku, uz mam 4 druhy topeni a celkem spokojenost (jeste to
dodelavam, ale uz rok bydlime ;-) )

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Ivan Kiss
Sent: Sunday, March 16, 2008 5:10 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Stavba domu, vytapeni, izolace?

zvc> 5. Existuje neco jako idealni rozlozeni a architektonicke reseni
zvc> RD?

Moja skusenost (staval som):
1. Najdolezitejsi je pozemok. Lokalita a samotny charakter pozemku ma
asi najvacsi vplyv na kvalitu a styl byvania.

2. Dalsim dolezitym prvkom je projekt. V tomto stadiu mam na mysli
architektonicky navrh. Vy sa pytate na idealne riesenie. To samozrejme
nemoze vo vseobecnosti existovat. Ale dobry architekt urobi dobre
resenie vtedy, ked ho prisposobi danemu pozemku a hlavne vasmu zivotnemu
stylu. Najlepsie, ked vas architekt pozna. Tym myslim, ze ma aspon
predstavu o vasom zivotnom style a potrebach. Mal by konzultovat vase
predstavy pri tvorbe projektu. Potom sa vam bude dobre byvat.

(Viem, sa mi hovori, ked mam v rodine piatich vynikajucich architektov
:-))

3. Potom je dolezity kvalitne premysleny vykonavaci projekt. Ten usetri
cas a peniaze. Pri vlastnej stavbe by sa malo len stavat a nie
spekulovat "co teraz?", nevymyslat za chodu a neprerabat. (tomuto sa
uplne vyhnut neda, ale treba sa pokusit minimalizovat to)

4. Ako riesit dom technicky je na dlhu debatu. K tomu poviem len, ze som
sa pridrzal klasickych materialov (palena tehla...) A este dodam, ze pri
volbe technologie zistite, ci ju vasa partia stavbarov ovlada. Toto
nezistite len otazkou. Urcite vam povedia, ze to ovladaju. Ziadajte
referencie. (toto uz asi nie je kriticke, ja som staval v obdobi, ked
prichadzalo vela noviniek po zmene rezimu)

Som sa rozkeacal. To preto, ze s vami sucitim... vela stastia IK