[OT] Stavba domu, vytapeni, izolace?

Ivan Kiss Ivan.Kiss@novohrad.sk
Neděle Březen 16 17:09:46 CET 2008

zvc> 5. Existuje neco jako idealni rozlozeni a architektonicke reseni RD?

Moja skusenost (staval som):
1. Najdolezitejsi je pozemok. Lokalita a samotny charakter pozemku ma
asi najvacsi vplyv na kvalitu a styl byvania.

2. Dalsim dolezitym prvkom je projekt. V tomto stadiu mam na mysli
architektonicky navrh. Vy sa pytate na idealne riesenie. To samozrejme
nemoze vo vseobecnosti existovat. Ale dobry architekt urobi dobre
resenie vtedy, ked ho prisposobi danemu pozemku a hlavne vasmu
zivotnemu stylu. Najlepsie, ked vas architekt pozna. Tym myslim, ze ma
aspon predstavu o vasom zivotnom style a potrebach. Mal by konzultovat vase
predstavy pri tvorbe projektu. Potom sa vam bude dobre byvat.

(Viem, sa mi hovori, ked mam v rodine piatich vynikajucich architektov :-))

3. Potom je dolezity kvalitne premysleny vykonavaci projekt. Ten
usetri cas a peniaze. Pri vlastnej stavbe by sa malo len stavat a nie
spekulovat "co teraz?", nevymyslat za chodu a neprerabat. (tomuto sa
uplne vyhnut neda, ale treba sa pokusit minimalizovat to)

4. Ako riesit dom technicky je na dlhu debatu. K tomu poviem len, ze
som sa pridrzal klasickych materialov (palena tehla...) A este dodam,
ze pri volbe technologie zistite, ci ju vasa partia stavbarov ovlada.
Toto nezistite len otazkou. Urcite vam povedia, ze to ovladaju.
Ziadajte referencie.
(toto uz asi nie je kriticke, ja som staval v obdobi, ked prichadzalo
vela noviniek po zmene rezimu)

Som sa rozkeacal. To preto, ze s vami sucitim... vela stastia
IK