[OT] Stavba domu, vytapeni, izolace?

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Neděle Březen 16 16:31:27 CET 2008

> V rodine padlo konecne rozhodnuti postavit si nove rodinne
> sidlo, ci spise rodinny domek, docela rad bych zvedl telefon,
> zavolal staviteli nastinil sve pozadavky a za nejaky cas za

A tady byva prvni zadrhel, definovat vlastni pozadavky tak, aby
bylo mozne na jejich zaklade uvazovane dilo postavit a pritom
dane dilo slouzilo svemu ucelu.

> [...]
> otazkam: 1. Z ceho stavet? Stavet se bude nejspise patrovy
> dum (nechci obytne podkrovi), zdena stavba (nejsem priznivce
> drevostaveb). V tuto chvili se mi jako nejvhodnejsi jevi
> kombinace cihla 24PD + izolace 20cm EPS, misto cihly by
> teoreticky sla pouzit betonova tvarovka ci vapenopiskovy blok
> KMBeta. Podle meho tato kombinace prinasi vysoky tepelny
> odpor + akumulaci na vnitni strane zdi a to za celkem rozumne
> penize. Nevyhodou je fasada primo na nestabilnim EPS.
> Povazujete to zadobry napad nebo byste doporucili nejakou

Jelikoz prave stavim, na zaklade pozitivnich i negativnich zkusenosti
doporucuji tohle:
0. Nejdrive to chce pozemek, bez nej nema smysl vybirat dum.
1. Zaplate architekta (dobreho), projektan Vam nakresli cokoliv,
  ale bydlet se v tom obvykle neda.
2. Pokud nejste stavar a statik, tim spise realizujte bod 1.
3. Sezente si dobreho projektanta, ktery mysli cca 10 let dobredu
 nikoliv 20 let zpet (to byl muj velky problem, ted se vse predelava,
 nastesti se to podchytilo vcas, ale stalo to penize navic).
4. Ja stavim s cihel porotherm 45 cm, zakladova deska oblozena
  5 cm polystyreru, cihly maji presah pres nej. Vetsi problemy
  jsou s okny, jelikoz okno ma tloustu pouhych 7 cm !! Tj okoli
  okna MUSI byt tepelne dobre odizolovane.
  Dalsi problem jsou ruzne traverzy (balkon) a podobne veci, kdy
  zelezo prochazi zdi zevnitr ven.
5. Pozor si dejte na svetlou vysku v garazi, aby se Vam tam vesla
  vrata i s autem (opet vychazejte z toho, ze si jednou treba koupite
  neco jineho, nez prave mate). Soused si takto zdemoloval
  kufr u oktavky, kdy pri otevrenem kufru dal zavrit vrata.

> 3. Sklep?
> Opet pekne filozoficke dilema, dnes se vesmes stavi
> nepodsklepene stavby, ale ja si rikam, ze neni az tak velky
> rozdil mezi cenou finalni omitky a cenou hydroizolace, tak
> proc resit na pozemku nejakou dalsi stavbu, kdyz se prostor
> da dohnat ve sklepe? Vzhledem k tomu, ze zvazuji nasavani
> vzduchu pres zemni registr, prijde mi sklep jako logicka
> volba pro technilogii, sklady vseho mozneho a pripdne i
> nejako posilovni ci tak.

Zde hodne zalezi na tom, zda budete mit v tom sklepe vodarnu,
nebo ne. Teplota vody ze studny je cca 10 st.C, takze pozor
na kondezaci vody. Ja jsem treba musel sklep zrusit, jelikoz
bych v nem mel bazen (vysoka hladina spodni vody).

Zaverem, samotna problematika staveni by vydala na samostatnou
konferenci.

	Slavek