[OT] Stavba domu, vytapeni, izolace?

Neděle Březen 16 16:06:14 CET 2008

Já jsem teprve na začátku, po 4 letech úvah z čeho stavět mám hotový
projekt.
Dřevostavbu jsem taky zavrhnul, ve stěnách se líbí myším. Poroterm - proč???
Kdyby vám stačil tepelný odpor porotermu, mělo by to opodstatnění. Jenže pak
zjistíte že z toho nikdo neumí stavět - místo speciálních prvků se řežou
kousky cihel, domatlá se to maltou ... a máte spoustu tepelných mostů. A
zedníky neuhlídáte!!! Jsou to odborníci a vědí že to nevadí, že se to může
...Když už kombinujete poroterm s polystyrénem, pak místo toho porotermu
můžete použít cokoliv levnějšího. Já už mám jasno, betonové skořepinové
tvárnice. Projektant zvyklý na hebl brblal, ale namaloval mi to.Na
www.tanex-tresk.cz mají dobré podklady pro projektanty, podle toho mi to
dělal. Všichni výrobci betonových tvárnic se zbláznili (kopírují asi jeden
francouzský text) a doporučují vnitřní izolaci. Ono je jinak problém ve
zdech tahat elektriku. Takže pod stěnou tvárnice povedu 16 mm husí krk ve
spáře, místo 10 mm spáry bude ta jedna větší, nějakých 18. V dutině tvárnice
ho nechám položený na vrchu. Když budu chtít někde dodělat zásuvku, udělám
do tvárnice díru, přestřihnu husí krk, vytáhnu dráty.
Lepení polystyrénu - čistý beton bez nátěru má třídu A, s certifikovaným
lepidlem třídy A lze lepit bez hmoždinek. Budu to lepit celoplošně. 20 cm
tvárnice + 15 cm polystyrén + stěrková omítka (dnes klasika), uvnitř
stěrková sádrová omítka cca 3 mm.
Tepelnou ztrátu počítanou bez rekuperace mám 6,9 KW, s rekuperací to taky
bude míň. Dávám tam podlahovku + TČ Spirála04 http://spirala.unas.cz . Topit
budu vodou přečerpávanou ze studně do trativodu. Máme tam písek, voda ve 2,5
m a trativod bude v 1 m. Nějaké centrální ohřívání vzduchu  si nedovedu
představit, asi by potřebovalo o dost vyšší teplotu než ta podlahovka. U
plynu a elektriky je to jedno, u TČ na tom závisí topný faktor.
Anděl