Tranzistor a indukcni zatez

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Čtvrtek Březen 13 02:08:28 CET 2008

Dobry den,
v podstate mate jen jeden problem a to kam s energii, ktera je v civce.
Jedna cesta vede pres diody (transily),
druha vede pres kondezatory.
Ano, v tomto pripade lze nahradit diody kondenzatorem
(ono, spolehat se na to, ze to tranzistor vydrzi po tom
co jej zacnete pouzivat v oblasti prurazneho napeti neni
zcela dobry napad i kdyz to u radne predimenzovanych veci funguje).

Na kondenzatorovem principu se resi treba zapalovaci obvody strarych
aut a motorek.
Vypocet C je celkem jednoduchy, vyhdete ze zahcovani energie, jen
se ta energie prelije z L do C (a pak zase do L :)).

E= 1/2 * L * I^2

E= 1/2 * C * U^2

Treba Vam to pomuze.
Jo jeste jedno upozorneni, pokud pouzijete diodu, prodlouzi
se Vam doba "odpadnuti" rele a podobnych prvku. Tato doba
muze byt i nekolik sekund.
Nejrychlejsi reakci dosahnete pouzitim transilu, nebo zenerovy diody
tak, ze maximalne vyuzijete Uce daneho tranzistoru.

	Slavek