UART a ATmega

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Středa Březen 12 09:49:16 CET 2008

Predem pisu, ze s AVR nedelam, takze to vezmu jen z pohledu MCU jako
takovych.

Bylo by docela dobre, kdybyste nam napsal, kdy ten signal TXD vlastne
potrebujete cist.

Pokud totiz potrebujete neustale znat jeho stav, pak by mozna bylo lepsi
si udelat vysilani TXD tak, ze se bude generovat v prerusenich. Kdyz
budou preruseni od timeru odpovidat vysilaci rychlosti, pak provadite v
prerusenich preklapeni TXD signalu a zaroven vzdy vite, kam jste jej
prave preklopil. Mate pak kontinualne plnou kontrolu nad tim, v jakem
stavu TXD je (nebo vlastne ten vystupni pin, ktery to TXD dela softem).
Ma to ovsem take ten hacek (coz je jasne, jen pro doplneni), ze to
preruseni nesmi necemu dalsimu vadit. Vyhoda je v tom, ze pak muzete ten
"umely" TXD pin dat na kterykoli vystupni pin a take to, ze takovych TXD
linek muzete mit vice - vice vysilacich kanalu pro seriak, vsechny
obsluhovane v jednom preruseni od timeru. Co jsem popsal vyplyva z toho,
ze pokud bych mel linku TXD periodicky cist, vytizi to MCU vice, nez
kdyz si bude softem ten TXD signal generovat a znat tak vzdy jeho stav.

Bohuzel nevime, co vlastne potrebujete znat nebo zjistovat (jak casto to
TXD cist, pri jakych prilezitostech a co tim vlastne zajistit), takze i
ma odpoved nemusi vubec trefit hrebicek na hlavicku. Ma odpoved vyplyva
zkratka z toho, ze je nekdy jednodussi vedet co vysilam (pri kazdem
vyslanem bitu znam rovnou jeho stav) nez jej zjistovat, protoze
periodicke cteni muze ve vysledku znamenat jeste vetsi rezii, kdyz kazdy
bit budu cist nekolikrate. Ale jak pisu, zalezi na tom co vlastne od
toho pozadujete.

--
Jiri Bezstarosti