Re: OT: doporučte prosím citlivý diktafon na přednášky

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Úterý Březen 11 12:16:11 CET 2008

Vepsano nize...
Materialy dostanu tistene i na CD, ale prave az na zaver cele akce.

Dobry den,

dovolte pohlad z druhej (ucitelskej) strany:

Poriadny ucitel, ktoremu ide o to, aby sa studenti nieco naucili obvykle
nema
problem dat k dispozicii materialy vopred. Je dost tazke aj pocuvat,
sustredit
sa na vyklad a este si to aj zapisovat. Toto sa jednoznacne zhorsilo v
neprospech
studentov s prichodom techniky a ustupom od kriedy. Jednoducho - kym ucitel
tvoril na tabuli, dalo sa to stihat. Ale ked na vas niekto chrli z
powerpointu
stovky rovnic za sekundu, nemate sancu. Tu by som povazoval za zakladnu
slusnost
zverejnit materialy k prednaske, najlepsie vopred.

S nahravanim je to horsie, pretoze aj ucitel je clovek, sem tam, niekto aj
castejsie sa pomylite a potom sa uvidiet niekde na YouTube pripadne
zosmiesneny
nie je najprijemnejsie. Videl som vela kolegov, suverenov, ktori len pri
pohlade
na kameru ci mikrofon zacali koktat a rozpravat z cesty. Je to skratka
mnohym
neprijemne a je slusne sa najprv spytat.

U nekterych je ten strach naprosto opravneny :-))) Rozdily kvality
prednasejicich s jakymi se clovek v dnesni dobe setka jsou hooodne velke.

Mne osobne to mierne vadi, ja by som radsej volil cestu materialy vopred,
ale nenahravat.
Ak nejaky student ma dovod (napr. zlomena ruka, nejaka ina porucha) obvykle
s nahravkou
suhlasim a predpokladam ze to nemieni nijako zneuzivat.

To nahrani je domluvene. Prednasejici mje velmi fundovany a nema se za co
stydet. Problematika slozita s odkazy i na pravni aspekty, zakony, pripady z
praxe, ktere se pak v tech materialech, ktere dostaneme nemusi objevit.

Kolegovia, ktori dodnes nosia desiatky folii na meotar a nedaju a nedaju si
vsak
o nieco take koleduju. :(

Richard Balogh

Jinak vsem dekuji.