Neoriginální tranzistory - rozdíl

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Březen 10 21:47:33 CET 2008

no uz aj polovodicove suciastky sa v cine falsuju, dostanete tranzistor
motorola ktory motorolu nikdy nevidel :-)
Pokial nebudeme pozerat na tieto falzifikaty tak mnoho suciastok vyraba
mnozstvo vyrobcov pod rovnakym oznacenim. Je to nieco ako genericke lieky.
Preto si vzdy pri nakupe treba podrobne pozret datasheety ku konkretnemu
prvku. Renomovane obchody ich poskytuju (napriklad Farnell) a clovek si
moze kupit tranzistor presne ten aky chce. Osobne som napriklad kupoval
tranzistory 2N3904/6 a ked si ich date vyhladat najdete ich v katalogu
aspon 20 typov. Ale ja som chcel len ten od ONsemi a presne ten prisiel.
U menej renomovanych predajcov (och ake honosne pomenovanie pre modre
slony z bananistanu) mate len typ, ziadne datasheety, neviete nic o
vyrobcovi, neviete nic o suciastke ktoru kupujete. Je to risk... Pre
nedavnom sa mi napriklad stazoval jeden nemenovany clovek tu z
konverencie ze si kupil tranzistor ktory mal byt N mosfet ale u slona
bol presne pod tym istym menom predavany P mosfet od ineho vyrobcu...
Dalsi priklad mozem uvies od nas z roboty. Presne tie iste optocleny (uz
si nepamatam cislo) od Agilentu vydrzia takmer neobmedzene davky
radiacie a od vsetkych ostatnych vyrobcov zomru po par tyzdnoch...
Takze noname kopie mozu byt tak isto ako genericke lieky pre vacsinu
aplikacii/pacientov v poriadku a urobia svoj job, ale v extremnych
pripadoch kedy sa musi clovek naozaj spolahnut na parametre garantovane
vyrobcom musi siahnut po originali...
Suhlasim s wekom, tieto veci sa daju zistit jedine praxou. Pred nedavnom
tu boli odkazy na kvalitativne standardy NASA. Skuste si pohladat aj
katalogy standardnych overenych komponentov, urcite nieco najdete. Na
domace bastlenie to ale asi bude jedno.
b.