Neoriginální tranzistory - rozdíl

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Březen 10 21:36:57 CET 2008

On jiz samotny pojem originalni tranzistor je diskutabilni ten vas BUV48A  vyrabi namatkou Philips, Motorola, ST, On-Semi, Telefunken, PI a jiste i dalsi. Je originalnim vyrobcem ten, ktery s tranzistorem prisel jako prvni nebo ten, ktery jich vyrabi nejvice?

Obecne asi plati, ze stejne znacene tranzistory maji v zasade stejne ci podobne parametry, nicmene urcite najdete i stejne znacene tranzistory, ktere nemaji nic spolecneho. Koneckoncu, tranzistoru je moc a pocet kombinaci tech par cisel a pismen je omezen.
Zkratka to chce studovat datasheety a obcas sahnout po nejakem ECA VRT katalogu.

>Zajímalo by mě, jaký je (obvykle) rozdíl mezi originálním a
neoriginálním tranzistorem stejného označení. Např. BUV48A stojí v GM
25Kč a v Distrelecu 6,75 EUr (=170 Kč) a tudíž ten z GM asi bude nějaká
napodobenina. Jiný příklad je MJ1300x, kdy má dokonce GM v nabídce
originál i napodobeninu.

Jde mi o to, jestli i ta napodobenina má parametry podle katalogového
listu a má třeba jen menší výdrž. Nebo jestli sedí alespoň základní
parametry (Imax, Umax, h21 atd.)

Díky za odpovědi
OH