Zmaten z FSB frekvencí u Athlona 64x2

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Březen 10 14:01:13 CET 2008

Zdravím,
  stavím si nový komp a nejsem nějak moudrý z údajů, udávaných u CPU u různých
výrobců.
  Konkrétně mi jde o Athlon A64X2 5600+ (Windsor). Např. na Alze tvrdí, že má
FSB 2GHz. Mám ale obavu, že si pletou pojem FSB a HyperTransport. Jinde jsem
totiž viděl, že FSB je "1GHz (2000 MT/s)". Co je prosím ta jednotka MT/s ? To
jsem zatím nikde neviděl. A existují reálně A64X2 s FSB skutečně 2G ?
  Motherboard, který chci použít, umí FSB 1 GHz (psáno v jeho dokumentaci) a
v CPU compatibility listu jsou uváděny všechny Athlony s jádrem Windsor až do
5200+. 5600+ už tam není, možná proto, že v době uvedení boardu na trh ještě
neexistoval. Zdá se, že 5600+ by měl být stejný, jen násobič by měl být o 1
vyšší, což ten board umí. Domnívám se tedy, že ten CPU by měl do toho boardu
pasovat.
  Mohl by prosím někdo potvrdit moje domněnky (nebo je vyvrátit, v případě
čehož bych musel CPU přeobjednat ?)
    S pozdravem Pavel Troller