Jiskriste v Protelu?

Hugo KOTTAS hugokottas@web.de
Neděle Březen 9 19:25:58 CET 2008

Ano, ano.

Kondensatory a ochranne diody.
Ta vlnovka taky moc neprinesla.

Ja tu odolnost mam moznost merit, ne jen odhadovat.

----- Original Message -----
From: "Ales Martinik" <amartinik@atlas.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, March 09, 2008 5:16 PM
Subject: RE: Jiskriste v Protelu?

Protoze ESD ma velmi kratke trvani - 1-10ns (blesk je jen dosvit
excitovanych a ohratych atomu a trva desitky ms)
pomaha na vstup udelat spoj ve tvaru vlnovky |-|_|-|_ za ni dat jiskriste se
3 hroty proti sobe.
Nejucinnejsi je pak kondenzator s nizkou indukcnosti (keramika) na vstupu
10-100nF.
Pro vf (vstup) se delaji rychle diody pro ochranu proti ESD, tam se
kondenzator pripojit neda, ale jsou tam nizke urovne.

Ales