Re: Nabourávání WiFi a podobně

Sobota Březen 8 21:50:21 CET 2008

8.3.08, Saša Svobodová <sasa.svobodova@centrum.cz>:
> [...]
>  zeptat ještě na jednu věc.
>
>     Při pokusech se sítí jsem našla ve svém okolí jednu síť. Je označená
>  nějakým číslem s písmenky a Windows tvrdí, že je nezabezpečená a určená
>  pro veřejný přístup. Fajn, dala jsem tedy "Přihlásit", načež mně systém
>  upozornil, že to je nezabezpečená síť a že si mám dávat pozor na svá
>  data co posílám do internetu. "OK" cvak a už jsem přihlášená a
>  připojená. Internet běhá jako o život. Tak jsem zkusila kouknout na
>  stránku a pak jsem to zase vypnula. No a otázky znějí:
>
>     - dá se nějak zjistit, kdo je "administrátorem" této sítě?
Zalezi na nastaveni, jestlize je to stroj s windows a uzivatel zadal
pri instalaci nejake informace o sobe, snad to prozradi nejaka
windowsi sluzba. Nebo by to snad slo v pripade ze to jede pres
verejnou ip. Na koho je psana ip by nemel byt problem zjistit.

>     - dá se lokalizovat můj počítač, když jsem ho takhle "hacknula"?
V nekterych pripadech se to imho da, ale u wi-fi je to velmi
nepravdepodobne, v pripade ze jste pripojena stale na tu sit slo by to
mozna vystopovat nejakym spektralnim analyzatorem (tim pristorojem si
nejsem tak jist). Admin by proste jezdil v aute s antenou na strese a
analyzatorem a hledal nejblizsi bod odkud prichazi vas wi-fi signal.
Ale taky zalezi co na tom pocitaci nebo siti budete delat. Taky misto
toho analyzatoru staci notebook s wi-fi kartou, existuji nektere
utility ktere monitoruji aktivitu na siti, a podle toho by slo taky
vyhledat odkud se na tu sit napojujete. V pripade ze se odpojite uz
bude lokalizace horsi.
>  (uvažuji normální vybavení, ne radiovůz)
>     - existuje program, jak zjistit úroveň signálu WiFi sítě (tedy krom
>  toho co ukazují Windows v okně "bezdrátové sítě")
Existuje hodne takovychto programu, nejuzitecnejsi jsou vetsinou pod
linuxem nebo bsd. Pokud si chcete hrat muzete zkusit live-cd backtrack
ktere je urceno pro audit siti a podobne hratky.
>     Chtěla bych majiteli sítě nějak říci, ať si svojí síť zabezpečí,
>  když ji vidím já, určitě ji uvidí i někdo další a pak se majitel nemusí
>  stačit divit.
Windows imho disponuji nejakym nastrojem pro posilani zprav v siti,
muzete jej zkusit.