Schodišťový časovač

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Sobota Březen 8 19:12:06 CET 2008

Potřeboval bych  nahradit stávající (mechanický - na principu pístku)
nějakým elektronickým:
Viděl jsem funkci, kdy  několikanásobným zmáčknutím ovládacího tlačítka
šlo dobu svícení prodlužovat třeba po 30 sec.
 1x stisk - svítí 30sec ,...... 2x stisk - svítí 1 min.,...... 3x stisk
-  svítí 1,5min,.... 10x stisk - svítí 5 min atd.....
Dále šlo předběžně  svícení kdykoliv ukončit stiskem delším než  cca 2 sec.

Problém je, že tyhle časovače ( SMR) mají relé. Tedy rozsvícení a
zhasnutí okamžité. Sice to umí před uplynutím doby svícení
upozornit obsluhu krátkým probliknutím, že za chvíli  bude tma - ale to
jen ničí žárovky a oči :-)
Já bych chtěl, aby náběh - rozsvícení byl plynulý. Třeba během 2 sec. po
zapnutí  náběh od nuly do plného svitu. (asi fázové řízení)
Stejně tak doběh stmívat - tady by byla doba okolo 10 sec.
Dotaz - dělá se něco takového?  Nedělal někdo něco podobného? Na netu
jsem nic nenašel, většinou tovární stmívače,
které nejsou kombinované s časovačem a obráceně..