AT91RM9200

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Březen 8 11:32:01 CET 2008

Mam AT91RM9200 a AT91SAM9260 skladem v neBGA provedeni (PQFP208) - tedy
ne desky, ale samotne brouky. Nasly by se i dalsi potrebne veci, pokud
se na to citite, je to jen otazkou bastleni ;). Pro jeden kus to jiste
jinak nez jako hobby vyznam navrhovat nema, ale kdo vi, treba se Vam to
dobre povede a pak muzete takove desky prodavat sam.

BTW, existuje dnes spousta zarizeni, kde podobne veci uvnitr tikaji a
ani o tom nemusite vedet. Pokud byste netrval na ARMu, pak se mrknete na
toto:
http://robotika.cz/wiki/RouterLinux
kde to nejprijemnejsi bude dostupnost a cena - dostanete se v nakupu
jednoho kusu snad i pod tisicovku. Tu SD kartu to sice nema, ale muzete
pouzit USB flash disk a jeste stale Vam zbyde jedno USB volne, pricemz
tech ETH mate k dispozici rovnou 5 (sam pouzivam jen jeden). Hracka je
to fakt nadherna, ma to 16MB SDRAM, bezi mi na tom vsechno mozne a
pameti je stale skoro pulka volna ;). Zprovoznene to mate za odpoledne,
staci jit podle vyse uvedeneho linku, kde je slepeno to, co jsem kdysi
nasmolil do konfery na pandore ;). Verim, ze v tomhle pouzity MIPS32 by
Vas mohl oslovit stejne dobre jako ARM. Beha to na 175MHz a jeste se to
da trochu pretaktovat (pry do 200MHz, ale nezkousel jsem to), takze to
zvladne ledacos. Navic to ma spoustu LEDek, ktere lze snadno vypajet a
ziskat tim GPIO pro pripojeni dalsich bastlu a take seriak v 3V urovnich
(dokonce 2, kdyz si date trochu prace ten druhy vyvest). No a ze se k
tomu bastlit da - mam k tomu pripojene hodiny realneho casu na I2C a
MCP23016 (IO porty na I2C). Pise se pro to snadno v C, toolchain staci
stahnout z webu.

Omlouvam se, ze jsem odbocil, ale takhle si muze sen po takovem kitu
splnit snad kazdy a verim, ze to udela specialne hobbystum stejnou
radost, jako kit za nekolikanasobne vyssi cenu.

--
Jiri Bezstarosti