"Neprůstřelný" router Huawei

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Březen 7 16:15:15 CET 2008

Kazde zariadenie v sieti ma IP adresu, to asi vies :-) Ked si v
lokalnej sieti, t.j. nemas verejnu IP (co je za kazdym routrom
splnene), tak tvoja IP obsahuje adresu siete a adresu zariadenia v
sieti (napr. tvoj PC). Kedze kazda IP je 32 bitova (nebavime sa teraz o
IP6), musia byt obe adresy nejako v nej. No a to je prave povedane
maskou. Maska je 32-bitova a vzdy je zlava naplnena jednotkami a sprava
nulami. Take bezne priklady su 255.255.255.0 alebo 255.255.0.0, ale
platna maska je aj napr. 255.255.255.192 (proste zlava suvisle bitove
jednotky).

No a teraz si predstav celu svoju IP vo vztahu k maske. Priklad:
mask:255.255.255.0
IP:  192.168.10 .5

Adresou tvojej siete je to, co je "pod" jednotkami masky, t.j.
192.168.10.0 a adresou tvojho zariadenia (PC) v sieti je to, co je pod
nulami, t.j. 0.0.0.5.

No a teraz, ked tvoje zariadenie chce komunikovat s inym s IP z tvojej
siete, t.j. s IP 192.168.10.X, tak vie (lebo pozna masku a to, co je
"pod" jednotkami je zhodne), ze ho ma hladat priamo. Ak ale chces ist
mimo siete, napr. na web 62.10.20.30, tak tvoje zariadenie vie, ze je
to adresa mimo vlastnej siete, tak sa obrati na "default gateway"
(brana, spravidla router). Adresu toho default gatewaya mas vo svojom
zariadeni nakonfigurovanu tiez a musi spadat do tvojej siete, t.j.
napr. 192.168.10.1.

Dufam, ze sa to dalo pochopit z mojho popisu, aj ked to nebola ludova
_cestina_ :-)

miro

Looking for last minute shopping deals?
Find them fast with Yahoo! Search.  http://tools.search.yahoo.com/newsearch/category.php?category=shopping