Re: "Neprůstřelný" router Huawei

Pavel hw@itherm.cz
Pátek Březen 7 16:10:09 CET 2008

Maska podsite rozdeluje IP adresu na network ID a host ID

network ID slouzi v podstate na oddeleni hostu od sebe, zmenseni
broadcastoveho rozsahu a logicke deleni site
host ID je samotne cislo pocitace
tzn napriklad u 192.168.1.x a masce 255.255.255.0
- mate moznost mit 254 hostu-pocitac (1-254)
- tim ze prvni IP (192.168.1.0) je prave to network ID
- a posledni IP (192.168.1.255) je bradcastova adresa

pocitac navic vsechny pakety ktere nejsou v jeho podsiti (napriklad
192.168.2.1, nebo nejake verejna ip adresa z inetu) bud posila na prislusnou
branu podle routovaci tabulky, nebo na vychozi branu zadanou jako default
getaway (v podstate router ktery uz vi kde jsou ty ostatni IP)

snad jsem to vysvetlil pochopitelne.

Pavel

----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa.svobodova@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, March 07, 2008 3:56 PM
Subject: Re: "Neprůstřelný" router Huawei

Hezké odpoledne,

    jdu tedy zkoušet něco s tím routerem, snad se to povede :-)

    SSID je zapnuté zatím jen pro zkoušení, pak jej asi vypnu,tedy
zobrazování. A dále uvidím.

    Jen se chci zeptat, dá se někde najít V LIDSKÉ ČEŠTINĚ vysvětlení,
co to je vlastně maska podsítě, k čemu to je dobré a tak? Zatím jsem
našla jen samé složitosti...

Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186