"Neprůstřelný" router Huawei

oja ondrej.janovsky@alarex.cz
Pátek Březen 7 16:07:14 CET 2008

Citace z knihy:

Maska site umoznuje rozlisit zda se stroj snazi komunikovat s nekym v
jeho vnitrni siti nebo ne.
Masku site si muzeme predstavit jako derovanou sablonu, kterou prilozite
na IP adresu, z niz bude prosvitat jen adresa sit, spolecna pro vsechny
pocitace site.

Dale pisi ze 1 je dira, 0 je zaplnene misto. Tudiz tam kde je 0 nic
nevidim, tam kde 255 vidim jakekoliv cislo.

192.168.1.10 a maska 255.255.255.0 daji 192.168.1.0
192.168.1.30 a maska stejna daji 192.168.1.0

Obe vymaskovana cisla se rovnaji, IP jsou ve stejne siti

Toliko kniha Linux - postavte si pocitacovou sit, Petr Krcmar, Grada 2008