CPLD

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Březen 6 09:24:13 CET 2008

este ste stale nepovedali o aky proces sa jedna. Samozrejme existuju
procesy kde treba udrziavat absolutne napriklad 1500±0.5°C pocas 2
tyzdnov (vyroba bezstratovycyh mikrovlnnych feritov, ak je teplota par
stupnov mimo tak sa to moze vyhodit), ale tomu zodpoveda aj cena
pouzitych senzorov a vybavenia.
Podla toho co pisete mi stale unika preco potrebujete take prisne
poziadavky na.... a teraz si musime objasnit pojmy. Bohuzial neviem
presne slovenske ekvivalenty. Existuju dva vyrazy "accuracy" a
"precision" ktore znamenaju nieco uplne ine.
Velmi pekne samovysvetlujuce obrazky a popis najdete napriklad na
wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Accuracy

Takze to co chcete robit je merat teplotu 300°C v nejakom priestore

(a) s rozlisenim 0.1 stupna, ale kedze mate nepresne senzory a nepresnu
elektroniku presnost bude v rade percent, t.j. 300.1 ± 10 stupnov

(b) presnostou 0.1 stupna a rozlisenim 0.1 stupna (300.1 ± 0.1), na co
potrebujete asi o dva rady presnejsie senzory a elektroniku ako uvazujete.

Ktory je vas pripad?
b.