integrovany filtr

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Úterý Březen 4 19:49:09 CET 2008

Dano,

trochu sa este vratim k aktualnemu stavu FPGA vs. DSP. Moj posledny stav,
ktory som akosi stihol este zachytit bol prave prechod od DSP k FPGA hlavne
na integerovskych cislach a fixed point aritmetike. Implementacii floating
point som sa nevenoval, pretoze okolo roku 2000 to bola trochu ina doba a
technologicke moznosti. Neviem sice ako vypadaju terajsie architektury DSP,
ale ak sa zamyslim nad vseobecnou teoriou linearnych systemov, tak na
filtrovanie potrebujes vo vseobecnosti implementovat funkciu exp, sin a cos,
co je vzdy nekonecny rad suctu jednoduchych zlomkov. Takze to dnesne DSP by
malo mat nejaku ALU prave na tuto funkciu, potom potrebujes kruhovy buffer
na n-vzoriek s logikou implementujucou indexovanie... Takze ta ALU by mala
paralelne zvladnut aspon 8 takychto dat a koeficientov z filtra. A aby to
bolo dokonale, potrebuje to mat instrukciu este nasob a scitaj, pokial mozno
vsetky data paralelne. Ak to dnesne DSP podporuju, tak sa ta ALU najprv
odladila na FPGA a urobil sa z nej ASIC, ktory sa implementoval do toho DSP.
Ale to je iba moj pohlad na vec. Zial dnes mas kompilator C, takze neskuseny
clovek ani netusi ako vlastne napisat dobre algoritmus, aby to bolo
optimalne pre dane DSP.

Ale aby som sa vratil k teme, este mala poznamka, kolega spomenul 600MHz DSP
a to, ze mu ostava asi 25 instrukcii na spracovanie novej vzorky. Tak
neviem. Ak ten filter ma byt dobry, zda sa mi 25 instrukcii trochu malo.

A este ku poznamke o Matlabe a VHDL. Ja viem, naucit sa s tym robit je
otazka niekolkych rokov, ale najdolezitejsia je aj tak systemova analyza a
ta sa robi v Matlabe a Simulinku velmi dobre. A toolbox na generovanie C++
ci VHDL je uz len vhodny doplnok...

A.