RE: rozdíl mezi 2SK170 a DS170

Pondělí Březen 3 13:27:53 CET 2008

Koupil jsem ho v Ostravě... Ve středu se tam zastavím.
Kdyby byl každej něco jiného... ale právě že jsou oba FETy a na první pohled jsem to neobjevil. Jak ten rozdíl vlastně nazvat ? Technologie FETu už jsem nějak pozapomněl. Nemohl by ses zeptat kocoura ?

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of danhard@volny.cz
Sent: Monday, March 03, 2008 9:42 AM
To: HW-news
Subject: Re: rozdíl mezi 2SK170 a DS170

A kdepak jste ho koupil ? asi to spatne nasypali do suplicku :o) Kazdej je neco uplne jineho.
Danhard

Zdravím.
Jenom bych se rád ujistil, že blbej nejsu já...
V zpožďovači připojení reproduktoru v koncovém stupni zesilovače je navržen tranzistor DS170 který gatem kouká na napětí na elytu a až toto doroste (dle návrháře) 2,5V sepne relé. V katalogu GM tento tranzistor je za 2,50 Kč, bez nějakého omezení, koupil jsem si ho a doma koukám, na pouzdru je K170. Nahlédl jsem do VRT tabulek, oba jsou FETy, tak asi v GM vědí co dělají. Jenže v zapojení nepracoval, spínal už okolo nuly a choval se divně.

Tak jsem si stáhl datasheety a podle charakteristik je to asi něco úplně jiného, jenom se chci ujistit - BS170 je dle nadpisu "TMOS FET Switching N-channel-enhancement" zatímco 2SK170 je "Field Effect Tranzistor Silicon N channel junction type" - tady pro mne podstatný rozdíl nevidím. Ale ten 2SK170 má parametry uvedeny se záporným znaménkem (např Vgds = -40V) zatímco ten BS 170 je uvádí všechny kladné.

Co jsem kurňa přehlídl já ? Respektive pracovníci GM...

zdravim -  regards - tschuess

Ing. Ladislav Krucinsky