Re: rozdíl mezi 2SK170 a DS170

danhard@volny.cz danhard@volny.cz
Pondělí Březen 3 09:41:37 CET 2008

A kdepak jste ho koupil ? asi to spatne nasypali do suplicku :o)
Kazdej je neco uplne jineho.
Danhard

Zdravím.
Jenom bych se rád ujistil, že blbej nejsu já...
V zpožďovači připojení reproduktoru v koncovém stupni zesilovače
je navržen tranzistor DS170 který gatem kouká na napětí na elytu
a až toto doroste (dle návrháře) 2,5V sepne relé. V katalogu GM
tento tranzistor je za 2,50 Kč, bez nějakého omezení, koupil jsem
si ho a doma koukám, na pouzdru je K170. Nahlédl jsem do VRT tabulek,
oba jsou FETy, tak asi v GM vědí co dělají. Jenže v zapojení nepracoval,
spínal už okolo nuly a choval se divně.

Tak jsem si stáhl datasheety a podle charakteristik je to asi něco
úplně jiného, jenom se chci ujistit - BS170 je dle nadpisu "TMOS
FET Switching N-channel-enhancement" zatímco 2SK170 je "Field Effect
Tranzistor Silicon N channel junction type" - tady pro mne podstatný
rozdíl nevidím. Ale ten 2SK170 má parametry uvedeny se záporným
znaménkem (např Vgds = -40V) zatímco ten BS 170 je uvádí všechny
kladné.

Co jsem kurňa přehlídl já ? Respektive pracovníci GM...

zdravim -  regards - tschuess

Ing. Ladislav Krucinsky