soft na manualy

Wagsoft v_wagner@wagsoft.cz
Pondělí Březen 3 09:12:57 CET 2008

Na manuály jsme rozhodně vybrali DocBook (editace pro využití pro vlastní produkty - tedy nikoliv pro psaní manuálů na zakázku pro jiné subjekty je zdarma pomocí XMLMindu). Šablony pro převod na všemožné formáty od HTML přes HTML Help, FO(pro PDF) až po já nevím co jsou rovněž zdarma - Docbook XSLT. Je to pomarně slušně konfigurovatelné a napsat obalující šablonu měnící vlastnosti layoutu a nastavení parametrů není až takový problém. Pak se to dá prohnat FOPem (ten je zdarma, ale není tak kvalitní, i když poslední verze ....), nebo XEPem (ten jsme pro naše účely koupili). Aktuálně generujeme 4 verze PDF a MS HELP manuálu a pomocí userlevelu určujeme kam která část spadá - takže z jednoho zdrojáku vznikne tisková (silně očesaná verze), uživatelská, administrátorská i servisní s plnými informacemi. Ta plná má již téměř 800 stránek se stovkami obrázků a stovkami tabulek. Je s tím snadná práce a celé se to dá od začátku až do konce provozovat jak na windows, tak na Linuxu. Udělat automatické noční buildy rovněž není problém. Takže jasná volba.

VW

Date: Sun, 2 Mar 2008 14:35:51 +0100
From: Ales Prochaska <prochaska@alsoft.cz>
Subject: Re: soft na manualy
To: hw-list@list.hw.cz

No, moje představa je asi taková, že manuál půjde napsat i vysázet s
přijatelnou (nikoliv wordovskou) kvalitou sazby v jediném programu.

Hlavně to musí umět dobře pracovat se šablonami, říct tomu co je
nadpis, co nadpis druhé úrovně, co hladký text, co obrázek a jednotně tomu
přiřadit fonty, velikosti a styly písma a layout stránky. U Wordu je
to všechno takové ruční a přibližné, co taky chtít od programu na
obchodní dopisy... Taky by to nemělo náhodně přeformátovávat obrázky a
vůbec by to mělo mít kultivovanější import a umisťování obrázků včetně
in-line.

V současnosti používáme XEP, ten to +- splňuje, ale třeba příprava
šablon v XML pro něj není až úplně jednoduchá.

Aleš Procháska