spracovanie videa a audio signálu PROFI verzia

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Březen 1 06:11:08 CET 2008

Zdravím,

  v Linuxu vím o Audacity, ale to samé existuje i pro Windows. Já ho používám
k plné spokojenosti, ale původně jsem to sem nepsal, neboť autor poptává
profesionální řešení a já si zase nechci uříznout ostudu tím, že tu budu
propagovat freeware :-). Nicméně sám to používám k plné spokojenosti, převádím
tím svoje pásky ze 70. let a ty filtry fungují fakt dobře. Taky tomu zadáte
vzorek šumu a ono se ho to pokusí v celém záznamu eliminovat. Novější verze
mají i možnost nastavit, o kolik, a je to dobré, protože dříve se ho to vždy
snažilo odstranit zcela, a pak ty okamžiky ticha s vyklíčovaným šumem byly tak
"hluché", až to působilo nepřirozeně. Tak nyní jen stahuji šum o nějakých 20 dB
a zní to mnohem lépe.
  Na práci s videem je ten ffmpeg opravdu dobrý, dá se použít buď on sám nebo
je zabudovaný v programu mencoder, což je součást balíku mplayer. Umí toho
velmi moc, oproti profi řešení asi bude trošku pomalejší a náročnější na CPU,
ale hlavně mu chybí opravdu podrobný "klikací frontend". Musím říci, že jeho
command line je i pro mne, zarytého Linuxáře, utrpením :-).

S pozdravem Pavel Troller