Kontrola poctu kusu - firmware

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Červen 28 12:08:13 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 28.6.2008 od Jan Waclawek:

> Predpokladajme, ze ten programator danej aplikacie nie je celkom
> tupy, ak uz naprogramoval celu aplikaciu. T.j. ak dodas
> specifikaciu, tak su pre dany jednocip naprogramuje a to do toho
> ratat nemusis

Uvnitr mikrokontroleru je nejvic prace. A je to zcela zasadni pro
funkcnost, protoze tady jde o to, ze ten binarni kod pak bude k
dispozici tem, kteri ho mohou napadnout. O to je to slozitejsi.
Zalezitosti venku uz jsou trivialni.

> Nejaku ramcovu predstavu o tom co to stoji predsa musis mat,
> predstav si, ze pridem ako zakaznik, nechcem presa stravit cas s
> nejakym presnym specifikovanim veci ak je hned od zaciatku zrejme,
> ze to riesenie je co sa tyka ceny radovo mimo mojich moznosti, nie?

Takze jako zakaznik prijdes a reknes: "Za kolik mi napisete textovy
editor." a ja reknu: "Za 5 tisic." a on souhlasi a druhy den si pro
software prijde a desne se divi, ze to nema funkcnost jako Word,
protoze nechtel nic specifikovat, chtel znat jen cenu.

Jednou jsem mel delat jeden software na zakazku pro jednu firmu, byl
jsem tam nekolikrat pro zadavaci specifikaci, povidali jsme si a ja
jsem si zapisoval. Nakonec jsme se domluvili na cene a terminech. Za
nekolik dni prisel e-mailem dokument o objemu 36 stran huste popsanych
pismem velikosti 8 se zcela jinymi pozadavky. Melo to umet cca 4x
tolik, nez jsme se domluvili na schuzkach. Holt zakaznik si pak asi
rekl, ze za ty prachy by to preci jen melo umet vic :-)))

Takhle to prece nejde. Presne specifikovat budes muset, protoze na tom
prave zalezi, kolik casu, prace a zkusenosti do toho ja vlozim. Teprve
az specifikujes presne potreby, pozadavky, ukazes zapojeni, da se s
tim neco zacit delat. Jinak je to jen placani do vody.

Muze to byt zalezitost jednotek az stovek tisic.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz