OT: uz bude patek - pestovani legionely

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Červen 28 11:22:03 CEST 2008

Vláďa Anděl napsal(a):
> No asi tak. Aby legionela úspěšně zaútočila, musí mít člověk sníženou
> imunitu. Dřív se o ní nevědělo a lidi to taky přežili. Někdo o ní neví ještě
> ani dneska a přestože už na to EU vytvořila normu, žije taky. Ale někde jsem
> zase čet, že legionela je problém jen neupravené vody ze studně. Chlórovaná
> voda z vodovodu je prý v pořádku. Takže možná by to chtělo v konkrétní
> situaci obětovat pár korun a nechat si udělat bakteriologický rozbor vody,
> která byla pár dní při 40 stupních. Ono se o tom dá plkat, dá se strašit
> normama, ale nejvíc věřím výsledkům konkrétního měření :-))

Takze to neni tak strasne jak to vypadalo z te vasi prvni poznamky... ;-)
Vodu maji chlorovanou mestskou a tech 200l jejich rodina o sesti lidech
snadno obrati behem dne. Provozuje to tusim od zacatku roku tak dam
vedet kdy se nakazi.

Jinak s tou
> nádobou na předehřev vody (když pomineme legionelu) - ta nádoba něco stojí
> (možná víc než SK) a bude vám doma zabírat místo. Opravdu nádoba + sluneční
> kolektory ušetří tolik energie, aby si to na sebe vydělalo?

Ono vsechno neco stoji a rekl bych ze zrovna nadoba se snekem je celkem
levna sranda proti kolektorum. Navic kolega je sikovnej svarec a obrabec
tak vim, ze ho to nestalo prakticky nic nez par odpoledni v dilne. Navic
obcas se nekdo zbavuje el.bojleru jen kvuli tomu, ze prohnije nekde ve
viku u telesa nebo prechazi na plyn. Pak staci udelat jen viko s
prirubama a snekem.

Co se tyka zabirani mista - jasne v panelaku je to blbost - v jejich
rodinnem domku se sklepenim mi to prijde jako bezproblemove.

RV