Pocitac, jak za starych casu ...

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pátek Červen 27 23:16:11 CEST 2008

Miluji tech malo chvil, kdy si muzu hrat ;). Ale kdyz clovek chce,
vyuzije i veci, ktere uz delal k uplne jinemu ucelu. Takze vysledkem je,
ze mam z ruznych kusu vzajemne cizorodych desek zbastleny pocitac. Neni
kompatibilni vubec s nicim, ale je to zdravy 32bit, pochopitelne s cim
jinym, nez s ARMem. VGA 640x400x1b, PC klavesnice, seriovy port, USB
device, 4x ADC. Jenze ono da dost prace neco, cemu se rika OS, kdyz neni
v systemu dost prostredku pro neco takoveho, jako je Linux a i kdyby
bylo, stejne to vezme dost casu. Ale protoze mam jako pozustatek meho
sileni s routery BR-6104KP s Linuxem, napadlo mne, ze co mu do
plnohodnotneho pocitace chybi je to, co ja slepil ze 3 desek jako
pocitac. Takze kdyz to ted pripojim jako VT100 k tomu routeru pres
seriak, budu mit Linuxovy stroj se vsim vsudy. Taky proto jsem se
nedavno opatrne ptal na tu klavesnici k VT100, abych si v teseni se na
dnesek pekne srovnal myslenky. Nakonec jsem si to napsal do PIC s tim,
ze resi klavesnici na nejnizsi urovni a ARM uz si to po nem prebere
(spojeni seriovou linkou, PIC posila scan kody klaves a co prijme z ARM,
cpe do klavesnice - treba prepinani sviticek).

ARM a MIPS v jednom stroji, zrudna tot kombinace, dabelsky nadherna ;).
CPLD a PIC tomu pak delaji slehacku s tresinkou.

No a da se to pouzit i jako textova konzole k PC - druha klavesnice a
monitor. Sice nevim uplne presne, jestli by to bylo nejak moc vyhodne
reseni, ale lze to, klidne i nekolikrate vedle sebe, jak salovy pocitac ;).

Jestli se mne ptate k cemu, tak se neptejte, je patek vecer, Vy mate sve
OT a ja jediny vecer, kdy se vsichni nekde nejak bavi a ja se chci bavit
taky a to takhle, aby mi uz z te elektroniky nehrablo ;))).

Mozna jsem vul, ale treba se ted nekdo pochlubi taky necim takhle
prastenym a mozna nejsem sam, kdo si rad cokoli o podobne potrestenych
napadech neco precte a zjisti, ze neni jediny prasteny na svete ;).

--
Jiri Bezstarosti