OT: uz bude patek

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Červen 26 23:14:12 CEST 2008

Kolektory na samotiz potrebuji prebytek vykonu coz se u nas moc nekonna...

Hodne lidi na kolektory nadava, ze je to problematicke sladit s dalsim
vytapenim a je to silne neregulovatelny system.
Nicmene kolega si v zime instaloval kolektor na strechu a pouziva ho jen
na predehrev TUV, ktera jde teprve do bojleru na teplou vodu. Pred
el.bojlerem je 200l bojler s vymenikem do kolektoru. Elektrika dohriva
jen co nedodaji kolektory. Tim, ze se predehriva studena voda dosahuje
velke ucinnosti protoze ma male ztraty, ktere vznikaji vyzarovanim
samotneho kolektoru kdyz nahrivate bezny bojler na finalni teplotu.
Nemam duvod mu neverit, kdyz tvrdi, ze usetri letos na ohrevu vody cca
50% energie. Pokud bude leto takove jake je ted tak to bude jeste vic.

Radek Vicek