Nedavna diskuze k plagiatorstvi HW

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Středa Červen 25 22:31:32 CEST 2008

jj, dnes som dostal odpoved od znameho ktory je patentovy pravnik.
Vravel nieco podobne, a zistil ze patent je sice podany od 2005 ale este
nebol udeleny, takze sa budem snazit skontaktovat s examinerom a
posuniem mu nejake doplnujuce informacie ktore ho urcite budu zaujimat :-)
Dnes som si tiez podrobne cital tu prihlasku a zistil som ze chlapik si
chce dat patentovat takmer teplu vodu, proste nieco co je tak prirodzene
ze to nemoze ani mysliet vazne. Zaroven tam ale ma aj podmienky typu
"disk musi mat priemer 25.84mm" cim si protireci. Keby som ten disk
vyrobil o stotinu vacsi tak by uz nebol pokryty patentom a vplyv na
rezonacnu frekvenciu by bol zanedbatelny. Myslim ze to je nejaky
spekulant, ktory sa chcel zaistit. Predmet patentu je totiz zariadenie
ktore je relativne drahe a je urcene pre buducu generaciu linearneho
urychlovaca ILC, kde ich bude potreba asi 10.000. ILC je uz ale mrtvy
projekt takze je to vlastne jedno :-)

zaujimave uryvky z odpovede:
- Podla slovenskeho patentoveho prava musi majitel patentu strpiet
vyuzivanie svojho patentu (okrem ineho) "pri cinnosti vykonavanej na
experimentalne ucely".
- Zakladne podmienky udelenia patentu su svetova novost a vynalezcovsky
krok. Novost znamena: vynalez je novy, ak nie je sucastou stavu
techniky, teda toho co bolo skor spristupnene verejnosti akymkolvek
sposobom. Vynalezcovsky krok: ak pre odbornika v odbore techniky
nevyplyva zrejmym sposobom zo stavu techniky.

a tak...
b.