Odemykani k autu

Pavel Brychta pavel.brychta@duhasys.cz
Pondělí Červen 23 21:25:46 CEST 2008

No ono se toho prenasi asi trosku vic nez jenom odemknout/zamknout - vezl
jsem zminovany vuz do servisu. Servisni technik se me zeptal pri prijmu,
kolik to ma najety, coz jsem nevedel, tak mi vyskubl z ruky ovladaci kartu,
vetknul ji do diry vedle pocitace u nej na pultu a vedel jak stav
tachometru, tak I stav paliva v nadrzi. Celkem jsem byl dost prekvapeny,
kolik toho ta karta vedela o autu...
Pavel Brychta

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Monday, June 23, 2008 12:43 PM
To: HW-news
Subject: Re: Odemykani k autu

Puvodni zprava ze dne 23.6.2008 od Zdenek:

> Petre, rozumim tomu dobre, ze komunikace na urovni RFID aktivuje
> vysilac 433 MHz v ovladaci? Nebo staci overeni RFID cipu?

Funguje to i to. Moznosti je vic. RFID muze komunikovat obousmerne, zrovna
jako muze jen aktivovat vysilac (poslat mu kod plus nahodny kod pro
zabezpeceni komunikace) a ten vzduchem po 433/868 MHz posle informaci.
Zalezi na vyrobci, jak to implementuje. Vetsinou to jde nazpet vzduchem.
Nepouziva se jen bezne overeni RFID cipu, sifruje se, aby to bylo
zabezpecene.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem