[OT] [mech-auta] Jak na zkousku vymezit vuli

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Neděle Červen 22 19:52:21 CEST 2008

Zdravim, chci udelat pokus, jedna se o automatickou prevodovku v aute,
ocelove soupatko v hlinikovem hydraulickem rozvadeci, asi vybehane a
ovladaci prutok  asi po ohrati neudrzi soupatko (rotacni tvar) v
otevrene poloze - co jsem nasel typicka zavada.

Takze nez bych to resil vymenou za zvetseny dil + prestruzeni +
demontaz,montaz, tesneni celkem ranec, jak nejlip zvetsit jeden
(krajni) pracovni prumer? Napadlo me ten konec pocinovat v roztavenem
cinu a rucne opracovat, chytne se ci na zrejme solidni uhlikovou ocel?
Samozrejme neocekavam nejakou zivotnost, ale v hliniku - kdo vi.
Asi by sel tvrdochrom, ale kde nechat brousit netusim.
Nebo nejake amaterske galvanicke pokoveni (zlato/zinek/????) Melo by se
jednat o par setin (tipuju 1-3, mozna i desetina, ma to v dire slusnou
vuli) na prumeru 14mm a delce 4mm

Je to experiment, zastudena funguje, po ohrati ne, samozrejme nemam
jistotu, ze je to zrovna timhle,existuje nahradni dil asi za 1000Kc,
normalni velikosti, ktery je ovsem pro zmenu z hliniku a ma na kritickem
miste teflonovy krouzek, nevim jestli by to pomohlo, jestli je klicova
zmena viskozity hydraulicke kapaliny nebo velka roztaznost hliniku proti
oceli. Pak je abnormalni nahradni soupatko ale to znamena prestruzit a
to znamena demontovat cely rozvadec - to se mi vubec nechce....

Dik za pripadne rady, neni to nejak zivotne dulezite, je to skoro
veteran ale jinak prevodovka chodi OK.