OT Jaderna energetika v malem (bylo "ekologie" a pod)

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Neděle Červen 22 12:46:26 CEST 2008

Nemusí přece jít o výrobu jaderné bomby. Stačí získat dostatečné
množství vysoce radioaktivního materiálu a tím potom třeba práškovacím
letadlem zamořit danou oblast. Což je mnohem pravděpodobnější.
A rychlé reaktory představují mohutný zdroj neutronů. Pokud do
prostoru reaktoru umístíte exponovanou látku, snadno získáte jaderný
materiál.

U těch "nově" objevených starých technologií bych naopak připomněl
palivové články - ačkoli se již v 30 letech zkoušeli palivové články
na uhlí, posléze se přešlo na vodík, zkoušeli se nové materiály a
postupy.... velkou komerční elektrárnu na palivové články dodnes
nemáme protože vyžaduje drahé kovy,jsou neustále technologické
problémy  a není zatím ekonomicky rentabilní(kromě specifických
použití jako družice, osamocené stanice kde není veřejná sít, možná
dnes do notebooků a propagace ve vodíkovém motorových vozidlech....) A
to  že jsme jen krůček od "zlomového" průlomu se mluvilo již v
60,70,80 letech..... A demonstrátory s výkonem 10MW byly postaveny
také již v těchto desetiletích.

Zdeněk