OT Jaderna energetika v malem (bylo "ekologie" a pod)

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Neděle Červen 22 10:16:58 CEST 2008

"Malé fůzní reaktory založené na plazma fokusu:"

není to něco jako MHD generátory? V těch bylo pět nejdále SSSR ale
elektrody byly značně opotřebovávané tepelným namáháním.
Nevím, ale zdá se mi že vámi navrhované technologie zde již jednou
byly ale byly s nimi značné technické potíže. Netvrdím že dnes nejsou
již problémy překonány, ale o masovém nasazení těchto technologií
nevím.
Představa že by existoval nějaký bezpečnostní systém který by přivolal
zásahovku je úsměvná. Každý bezpečnostní systém jde obejít. Bylo by
nutné aby byl objekt hlídán nepřetržitě, což sebou nese další provozní
náklady....

(Ps. rychlý reaktor byste mohl snadno využít k výrobě jaderné bomby(na
rozdíl od třeba VVER). Jak byste řešil tuto komplikaci? Jestli je vám
známo tak USA zaplatila ČR aby přestavěla své výzkumné jaderné
reaktory v Řeži na méně obohacený uran kvůli případnému riziku
terorismu. A to jsme prosím spojenci. )

Zdeněk