O riadenej destrukcii cipov

Ivan Kiss Ivan.Kiss@novohrad.sk
Pátek Červen 20 23:13:25 CEST 2008

g> Proc by vas mel zakaznik rozumne presvedcovat ?

Pretoze som to doposial posudzoval prevazne z technickeho hladiska.
Uvazujem normalneho zakaznika, ktory si kupil zariadenie s umyslom
pouzivat ho na ucel, na ktory bol urceny a vyrobeny.
Pokial zariadenie nepracuje spravne a nesplna deklarovane parametre,
je to dovod na reklamaciu. Tym "rozumnym presviedcanim" som myslel to,
ze by som bol ochotny akceptovat rozumny dovod aj trochu za hranicou bezneho
pouzitia. A to je nad ramec standardnej zaruky. Proste nemam vo zvyku
nechat zakaznika v prusvihu.
Myslim, ze za tie roky viem rozoznat zakaznika s realnym problemom od
roznych spekulantov a vychcalkov. Aj vyrobca to podporuje a viem mu
zaslat "goodwill request" v takychto pripadoch.

g> Povinosti prodejce je zakaznika informovat o vlastnostech vyrobku
g> ktery prodava. Pokud nejakou skutecnost zamlci, je to duvod k
g> odstoupeni od smlouvy.

Tak uznajte, ze toto uz zavana slovickarenim, alebo vasou naivitou.
Obavam sa, ze aj keby ste dostali namiesto uzivatelskeho manualu
komplet vyrobnu dokumentaciu, este stale by ste nasiel nejaku
vlastnost, ktora nebola popisana. :-) Podla vas by to bol dovod k
odstupeniu od zmluvy. :-)

g> Zadnou barevnou tiskarnu jsem v posledni dobe nekupoval, tak to nemoho
g> tvrdit s jistotou, ale IMHO nikde v navodu neni zminka o tom, ze kazdy
g> vytisk je "digitalne podepsan", tedy povinnost informovat neni ze
g> strany vyrobcu/prodejcu plnena.

Tak toto je uz "ine kafe". Tu sa necitim byt odbornik a takuto staznost
by som preposlal pravnemu oddeleniu vyrobcu.

Pravdu povediac, ani ja som si nie isty, ci tato skutocnost je
uvadzana v uzivatelskej prirucke, alebo nie. Po vikende sa na to
mrknem.

IK

g> S pozdravem Pavel
g>   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

g> --

g> Hw-list@list.hw.cz