avr - je nejaky dovod prepisovat EEPROM ked nejde o zmenu?

Ales Martinik amartinik@atlas.cz
Pátek Červen 20 23:05:49 CEST 2008

Pokud si spravne pamatuju, je to u PICu tak, ze kdyz se nejaka bunka
priblizi v poctu zapisu k maximu
=1 000 000, je dobre ostatni bunky, ktere se neprepisuji tak casto, znovu
obnovit, tj precist a zapsat
(a samozrejme verifikovat). Takze spis pro pripady, kdy v casti je zapsano
nastaveni a v casti EEPROM pocitadlo.

Ales

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Lukáš Grepl
Sent: Friday, June 20, 2008 10:55 PM
To: HW-news
Subject: Re: avr - je nejaky dovod prepisovat EEPROM ked nejde o zmenu?

> Pri programovani AVR (ATMega128) v avr-gcc pouzivam kniznicne funkcie
> pre pristup k EEPROM. Vsimol som si, ze funkcie pre zapis
> nekontroluju, ci ma dojst k zmene, a teda zapisuju stale za kazdych
> okolnosti.
>
> Moze na toto byt nejaky dovod, alebo mozem beztrestne prepisat tie
> kniznicne funkcie?

Nevim jak u AVR, ale v nejake appnote (mozna i v DS) k PICum jsem zahledl
noticku, ze je vhodne cas od casu refreshovat obsah EEPROM.
Pochopil jsem to tam, ze je datova EEPROM na rozdil od programove Flash
vyrobne optimalizovana na vetsi pocet zapisu na ukor mensi vydrze zapsanych
dat a ze je vhodne je cas od casu precist a znovu zapsat.

Lukas Grepl