Vyvojova deska pro ARM

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Červen 20 00:51:00 CEST 2008

> Ovsem vechno tohle je o konkretnim ucelu, vseobecne se neda okenka ani v
> jednoduchem zobrazeni zatratit, ani vychvalit.

"Vseobecne" je v priamom protiklade s "optimalne". Ak chces "vseobecne", vezmi si PC a bodka.

> V jednom okenku se muze
posouvat graf namerenych napeti (cehokoli) vodorovne a ve druhem mohou
jet udaje svisle a dalsi s casem se treba nemusi hybat vubec, takze
nekdy i posuvy v okenkach (mysleno rozdelenych castech obrazovky) mohou
byt fajn i kdyz jde o relativne primitivni aplikaci.

Bitblt je zakladna akceleracia a je pomerne jednoduche ho implementovat, mozno este aj do CPLDcka, povedzme aspon riadkovy. A ani par (rozumej dve) pravouhlych okien vytahovanych z roznych miest videopamate nie su az take nemyslitelne - komparator porovna aktualnu polohu refreshregistra (v tvare x/y) s registrami polohy okna a ked je v okne, k efektivnej adrese do videopamete sa prida nejaky ofset, alebo to okno ma svoj vlastny citac. A rovno je v tom schovany aj ten scroll. Chce to len trocha sa zamysliet a neplakat nad "univerzalnostou".

wek