Vyvojova deska pro ARM

nesvacil@posys.eu nesvacil@posys.eu
Čtvrtek Červen 19 22:42:58 CEST 2008

> [...]
>muzete klidne pustit i rozliseni nizsi. A nektere ARM Vam svym vlastnim
>radicem uvnitr pouzdra dokazi udelat rozliseni i 2048x2048. I obycejny
>S3C2440 Vam bezny PC monitor zvladne sam o sobe, staci to trochu posilit
>a udelat klidne i z par odporu DACku na vystup do monitoru. Nad BGA
>provedenim nemusi brecet ani bastlir, okolo nejakych 3000Kc koupite
>treba S3C2410 i s SDRAM pametmi na desce do SO-DIMM slotu a ten uz se
>pripajet da i opravdovym bastlirem a radic TFT ma na sobe a k PC
>monitoru to s trochou bizuterie pripojite take.
Zkouseli jsme 200MHz Pentimu Vortex s Linux a RDP na 17"LCD tj. tvarilo se
to jako Windows terminal. Jenze ta rychlost grafiky byla nic moc.
Pro staticky obrazek si myslim, ze to co pisete je dostatecne, ale pokud to
ma byt neco hejbaciho ... s minimem usili tj. nepsat na nizke urovni
graficke operace, tak to slavne moc nebude.

Jinak deska http://www.pcengines.ch/alix1c.htm stoji do 3000,- Kc, ma i GPIO
obecne, zatim se mi to vyrabet zda zbytecne. Mam ji tady, zatim jsem ji
nezkousel. Rikaji, ze ten procesor
se nemusi skoro chladit tj. melo by to jit dat i uzavrit do bedny. Potrebuje
to jen 12V. Dokonce ma i vyvedeno 5V pro dalsi nejakou desku, ... .

>Displeje, ktere pouzivam, jsou 5.7", 640x480x18b, LED podsviceni, touch.
>Cenove se do 4000Kc vejdou (ceny pisu bez DPH) a daji se bezne koupit a
>to prakticky v libovolnem mnozstvi. Mam po ruce i 7" 800x480x18b, LED
>podsviceni, touch - trochu mene bezne, ale take se to da realne koupit a
>to prosim primo v CZ.
Mate nejaky kontakt ..., Ono videl jsem LCD s priblizne touto cenou. Jen mam
pocit, ze tento mesic si koupim jeden a pristi mesic, az budu potrebovat
2ks, tak budou zase jine typy. Musim zase upravit krabici ... .

>Neni to nijak hrozne, 1.8" 128x160x16b i s radicem muzete mit okolo snad
>600Kc/ks kolik je libo a ta cena je pro kusovku. Rozhrani pro 8bity,
>paralelni sbernice. Podsviceni LED. Jen je potreba hledat ;). Jeste mam
>2ks skladem, takze to neni vubec nic dostupneho jen na oko a klidne se
>pro ne muzete hned zitra stavit, dam Vam k nim i konektor na desku spoju
>(protikus k jejich ksande) ;).

Zatim tady mame http://www.lcd-module.de/eng/dog/dog.htm . Sice
jednobarevne, ale odber minimalni tj. stovky uA, napajeni taky 3.3 V, SPI.
Pote standardni nejaky prumyslovy, ale to se neda moc prenaset. To 1.8"
nevim, vetsinou jsem narazil na minimalni zivotnost nebo to nemelo na sobe
radic, ci odber byl velky. Psal jsem do jedne nejmenovane spolecnosti co je
tady prodava a odber byl stovky kusu, je to pravda cca pul roku, taky se to
mohlo zmenit. Barevny LCD by byl fajn.

Jirka