GPS a zimni-letni cas

Jozo svk421@zoznam.sk
Čtvrtek Červen 19 10:06:38 CEST 2008

> A jak prosím poznáte, že třeba ta poslední neděle je 29. a ne 30? Jde mi o
> to, že nemám v RTC podporován den v týdnu a nebo jej nevyužívám, protože se
> na něj nemohu spolehnout. Může to uživatel náhodně změnit. Od kdy nebo jak
> stanovíte, že k příslušnému dni v měsíci odpovídá příslušný den v týdnu ?

Tam kde potrebujem pracovat s casom takymto sposobom, pouzivam "unixovy
format" (teda pocet sekund od urciteho datumu). Drzim si v nom GMT cas a
pre uzivatelske zobrazovanie/nastavovanie ho prezeniem cez funkcie na
konverziu + korekciu o pasmo a zima/leto. Vyzera to zlozito, ale funkcie
clovek napise raz a potom uz len pouziva. A ked treba urobit nejaku
akciu v presne nastaveny cas, je jednoduchsie porovnavat v jednom if-e
longovu premennu, ako 6 cisel s datumom a casom - navyse v rtc-ckach
obvykle drzanych v BCD tvare...

j.

p.s. takisto hovorim o malych jednocipoch, konkretne rada PIC16/18