bitfield v avr-gcc

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Červen 18 23:30:04 CEST 2008

>Aha. No lenze to sa vyhodnotia aj funkcie a operatory ktore sa vyhodnotit
>daju, v ramci optimalizacie.

Samozrejme. Rozdiel je ten, ze sizeof za vyhodnocuje VZDY pocas buildtime, funkcia MOZE byt optimalizovana pocas buildtime.

>Toto by som za absolutne kriterium nepokladal.
>Skor to co pisal AP, ze na vyhodnotenie treba informaciu ktoru samotny
>jazyk nema, len prekladac.

Ano, z tohoto prave vyplyva, ze sizeof je vyhodnoteny vyhradne pocas buildtime.

>Sice sa mi nepaci vyraz "atribut", lebo podla

Norma pouziva vyraz "operator" (v anglictine).

>mna obvykle znamena nieco ine (nieco v opacnom smere, nie ze
>prekladac "vrati" do jazyka, ale ako rozsirenie jazyka na zmenu
>vlastnosti prekladaca pre konkretny objekt), ale pre nedostatok vyrazov
>by som ho dokazal akceptovat.

>On ten "magic" moze mat svoje miesto ale aj ta akademicka cistota o ktoru
>Wirth usiloval ma nieco do seba.

A co si Kefaline predstavujete pod slovem "magic"?
Definicia je podla mna uplne exaktna.
Raz si v tomto threade pisal, ze co moze urobit prekladac, nech urobi a clovek sa o to nemusi starat. To, ze sizeof vrati celu velkost objektu vratane interneho a koncoveho paddingu je presne tento pripad.

miro