Re:OT: elektrony a doury

Delphin delphin@post.cz
Středa Červen 18 20:03:09 CEST 2008

>    dostala jsem se do sporu s jednim kamaradem ohledne elektronu a dour.
> O co jde?
>
>    On tvrdi, ze majoritni nosice naboje v polovodici jsou elektrony. Ja
> tvrdim, ze zalezi na typu polovodice. Ze v polovodici typu "N" jsou to
> elektrony a v polovodici typu "P" jsou to doury.
>
>    Kdo z nas ma pravdu? A nebo je pravda nekde jinde?  Dekuji za
> odpovedi :-)

Nosičem elektrického náboje vždycky byly výhradně elektrony a pozitrony.

Jenže výpočty chování všech elektronů, pozitronů a jejich interakcí v polovodičích by byly velmi komplikované, proto se pro zjednodušení běžně používá virtuální částice "přebývající elektron" a virtuální částice "chybějící elektron" tzv. díra.

Díra tedy nic nenese, je to jenom taková pomůcka.