Re: Zapnout/vypnout jednim tlacitkem

danhard@volny.cz danhard@volny.cz
Úterý Červen 17 14:18:16 CEST 2008

Spojováni dvou různě nabitých kondu tlačítkem není zrovna koscher.
Danhard
*******

From: "Kručinský Ladislav"

Zdravím, kdysi jsem to tady poptával a jelikož jsem nenašel žádné
jednoduché řešení, vybastlil jsem si následující - viz příloha.
Požadoval jsem aby to po výpadku napájení přešlo vždy do vypnutého
stavu a aby to neobsahovalo žádnou inteligenci.
Jediné nevýhody které jsem zatím zaznamenal jsou: Potřebujete relé
se dvěma přepínacími kontakty, tlačítko musí mít rovněž přepínací
kontakt. Jinak to mám ve sklepě pro ovládání světel v každé
místnosti a pak centrálně zhasínám odpojením napájení. Mám
to druhý rok a zatím o tom nevím.
Kondenzátor C1 musí mít náboj potřebný pro sepnutí relátka, kondenzátor
C2 na jeho udržení při návratu stisknutého tlačítka. Pokud tlačítko
přidržíte stisknuté, obvod se vrátí do vypnutého stavu.

L. Kručinský

--
Je snadné žít bez pevné! Nevěříte? Pořiďte si rychlý ADSL internet
i bez pevné linky. 4Mb/s jen za 699 Kč. Více na www.volny.cz