fotovoltaika, zarobenie na flame

Rollfree rollfree@volny.cz
Pondělí Červen 16 23:10:34 CEST 2008

I u nas se to stavi bez dotaci, v tom problem neni. Problem
je, ze se pak ta elektrina povinne vykupuje za dotovane ceny,
tj. je to dotovani jinym zpusobem.
Taky jsem ten prispevek videl a pani reporterka tam velmi
zduraznovala, ze je to skvele, ze to stavi soukrome firmy
a ne stat. Jenze o to vubec nejde, to neni jadro problemu.

A obnovitelny zdroj to skutecne je, stejne jako vsechny vetrniky
u nas. Neobnovitelne jsou jen ty tuny betonu/laminatu/dopravy
a castecne obnovitelne tuny oceli/medi (a k nim prislusne energie,
potrebne pro jejich vyrobu).

Mimo jine pan odbornik opet udaval rocni produkci v MW. Ale
mozna to byl problem prekladu, snazil jsem se to "odposlechnout"
pod simultanim tlumocenim, nepovedlo se mi to.

Jinak CEZ se vetrnikum a jinym podobnym vystrelkum uz docela
brani. Elektrinu vykupovat musi, to mu uklada zakon. Tak aspon
nastavi barieru v tom, jak mu ji musite dodat, aby ji vykoupil.
No a tak si rekne, ze ji od vas chce na 110 kV, a ona takova
trafacka stoji pekny ranec penez. Takze spolehlive filtruje
male hrace, ktery by si taky chteli liznout medu.

rollfree