bitfield v avr-gcc

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Červen 16 19:49:18 CEST 2008

>Pripadne by si chcel nieco, ako je bitova adresa priamo adresovatelnych
>bitov v '51. No toto nie je vecou jazyka, ale architektury.
>
>Tiez si myslim, ze chce asi toto. To je deformacia z x51. Na AVR, pripadne
>inych mcu si to musis napisat sam. Pretoze tam mas adresu bytu a cislo
>pripadne skupinu bitov, ktore menis. Napisat si taku funkciu by nemal byt
>problem. Potrebujes nasobenie a pricitanie, pripadne delenie modulo 8 a
>zvysok.

Ako som odpisal Mirovi, nie je to tak, a aj na '51 ak by si chcel menit bit na nejakej premenlivej adrese (nepriamo), musis si to napisat bud ako tie shifty a spol, alebo skokovou tabulkou (akoby switch v C); prip. samomodifikujucim sa kodom, ak mas tu '51 zapojenu tak, ze vie vykonavat program z RAMky, alebo si mozes za jazdy prepalovat FLASHku, alebo nieco obdobne perverzne. Vsetky bitove instrukcie na '51 su s priamou adresou (resp. implicitne s Carry bitom).

wek