bitfield v avr-gcc

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Pondělí Červen 16 17:41:34 CEST 2008

Ahoj,

tak si to nadefinuj ako union. Raz pojdes ako byte raz ako bit.

// AD77xx - Control Register (3 byty / 24 bitov)

typedef struct {
     unsigned int FS0_7  : 8;  // filter
     unsigned int FS8_11 : 4;  // filter
     unsigned int BU     : 1;  // rozsah
     unsigned int BO     : 1;  // prudovy zdroj test
     unsigned int IO     : 1;  // prudovy zdroj
     unsigned int WL     : 1;  // dlzka dat
     unsigned int PD     : 1;  // zapni-vypni prevodnik
     unsigned int CH     : 1;  // kanal
     unsigned int G0_2   : 3;  // zosilnenie
     unsigned int MD0_2  : 3;  // mod

    } T_AD77xx_CONTROL_REGISTER_BITS;

typedef union {
     unsigned char     Byte[3];
     T_AD77xx_CONTROL_REGISTER_BITS Bit;

    } T_AD77xx_CONTROL_REGISTER;

Pristup:

AD77xx_Control_Register.Byte[AD77xx_Index] =
AD77xx_CONFIG_TABLE[0].Byte[AD77xx_Index];
p_AD77xx_Adresa->Byte.Gain = AD77xx_Control_Register.Bit.G0_2;

Kde je problem?

A.