Dalkovy prenos dvoustavoveho signalu

Brandejs Petr brandejs@orlik.cz
Pondělí Červen 16 16:14:48 CEST 2008

Diky za napady i za Vas cas. Neco zkusim a budu informovat.

P.B.

-----Original Message-----
From: hamouz@alsoft.cz [mailto:hamouz@alsoft.cz]
Sent: Monday, June 16, 2008 4:06 PM
To: HW-news <hw-list@list.hw.cz>; brandejs@orlik.cz
Subject: Re: Dalkovy prenos dvoustavoveho signalu

BP> Mohl byste mi trochu napovedet? Taky neni presne znama trasa kabelu; jen
BP> IN a OUT body:-( Sice zjistim, ze je to preruseno (ted jde o to, jestli obe zily
BP> nebo jen jedna, popr. zkrat mezi zilami kabelu) napr. v delce 670 m, ale co dal?
BP> To spis nejake to telefonicke "pipatko", ale muselo by byt sakra citlivejsi, aby
BP> to vzalo zilu kabelu v zemi.

Mate 2 moznosti
  - zmerit kapacitu preruseneho vedeni z obou stran, pomer kapacit
    bude v pomeru delek. Musi se merit nizkym kmitoctem, aby se
    jednalo o elektricky kratke vedeni. (cca <1kHz)

  - jak je popsano od predpsavce nize, napajet vedeni impulsy a na
    osciloskopu sledovat kdy se vrati odrazeny signal. Je potreba znat
    cinitel zkraceni daneho vedeni, zmerite elektrickou, nikoliv
    mechanickou delku. Pokud udelate totez z obou stran, opet staci
    pomer casu na zjisteni vzdalenosti a nemusite
    odhadovat/pocitat/merit cinitel zkraceni.

Predpokladam ze se vedeni neprerusilo samo od sebe, takze i kdyz
nebude presna trasa kabelu znama, pravdepodobne bude nekde v okoli
vytipovaneho mista nejaka stavebni cinnost.

Tomas