Dalkovy prenos dvoustavoveho signalu

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Červen 16 16:06:10 CEST 2008

BP> Mohl byste mi trochu napovedet? Taky neni presne znama trasa kabelu; jen
BP> IN a OUT body:-( Sice zjistim, ze je to preruseno (ted jde o to, jestli obe zily
BP> nebo jen jedna, popr. zkrat mezi zilami kabelu) napr. v delce 670 m, ale co dal?
BP> To spis nejake to telefonicke "pipatko", ale muselo by byt sakra citlivejsi, aby
BP> to vzalo zilu kabelu v zemi.

Máte 2 možnosti
  - změřit kapacitu přerušeného vedení z obou stran, poměr kapacit
    bude v poměru délek. Musí se měřit nízkým kmitočtem, aby se
    jednalo o elektricky krátké vedení. (cca <1kHz)

  - jak je popsáno od předpsavce níže, napájet vedení impulsy a na
    osciloskopu sledovat kdy se vrátí odražený signál. Je potřeba znát
    činitel zkrácení daného vedení, změříte elektrickou, nikoliv
    mechanickou délku. Pokud uděláte totéž z obou stran, opět stačí
    poměr časů na zjištění vzdálenosti a nemusíte
    odhadovat/počítat/měřit činitel zkrácení.

Předpokládám že se vedení nepřerušilo samo od sebe, takže i když
nebude přesná trasa kabelu známa, pravděpodobně bude někde v okolí
vytipovaného místa nějaká stavební činnost.

Tomáš