komparátor proudová smyčka / 0-10V

Balogh Richard, Ing. balogh@elf.stuba.sk
Pondělí Červen 16 09:39:07 CEST 2008

Dobry den,

na to v principe staci jeden 500 Ohmovy odpor, na ktorom prud 4/20 prevediete na 1/10 V a toto napatie
porovnate v komparatore z jedneho operaku s napatim z potenciometra. Mozete mu predradit do serie
nejaky odpor aby daval napatia tiez od 1 do 10 V. Vhodne by bolo aby ten komparator mal aj nejaku hysterezu,
inak sa vam to okolo nuly rozkmita. Nejake popisy a schemy najdete napr. tuto:
http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/Comparators.html

Nepisete nic o poziadavkach na vystup. Ak staci merat, mozete pouzit priamo ten vystup komparatora, ale
asi tym chcete nieco spinat, takze potom na vystup bud pridajte tranzistor, alebo nieco silnejsie...

Ak chcete nieco hotove, potom hocijaky priemyselny regulator, ale to uz nepatri do low-cost.

Richard Balogh