OT: Asi na Sasu - co znamena bile svetlo na zel.prejezdu

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Pátek Červen 13 19:54:04 CEST 2008


Hezky vecer,

    kdy praskne vlakno zarovky v blikaci, okamzite se rozsviti druhe 
vlakno. Ty zarovky maji vlakna dve. A kdyz k tomu dojde, je na prejezdu 
"Nouzovy stav" ale funguje dale. V nejblizsi obsazene dopravne (vetsinou 
stanici) je indikacni skrinka a tam je videt, co se deje. V pripade 
"Nouzoveho stavu" vlastne o nic nejde a neresi se to. Druhy den tam 
zajede udrzba a vymeni zarovku nebo to, co je spatne. Protoze v 
"nouzovem stavu" je plne zarucena funkce zarizeni a to plni svuj ucel 
dale. Pokud vypadne napajeni ze site, nastupuji baterie ktere vydrzi 
nekolik hodin provozu (teoreticky set hodin, ale vetsinou vice).

    Pokud nastane nejaka velika porucha, nastane "poruchovy stav" a v 
ten okamzik vyrazi pohotovost, protoze to je opravdu maler.

    Ten plech byval na zarizenich vzor VUD. Na zarizenich vzor SSSR a  
vzor AZD nejsou a nikdy nebyli. Je to skoda, byl to dobry napad. Tu 
desku drzel nahore elektromagnet a kdy se prerusil proud, deska spadla a 
dala jasne najevo, ze je neco spatne. Genialne jednoduche a spolehlive. 
Nevim proc se to muselo zrusit a nikde jinde nepouzivat. Pozitivni 
signalizace vsak neni totez, signalizuje to neco jineho. To jsem psala 
jinde.

    Myslim, ze ve vyhlasce o silnicnim provozu je psano neco o tom, ze 
dokud blikaji cervena svetla, nesmi se na prejezd vjet. Pokud zhasnou a 
znovu se rozblikaji, protoze jede dalsi vlak z libovolneho smeru, tak je 
vzdy zarucena cela predzvaneci doba. Je to stejne jako u zavor. Pokud se 
zvednou zavory ale neprestanou blikat blikace, tak mohou zavory kdykoli 
znovu spadnou. Pokud ale blikace zhasnou a znovu se rozblikaji, tak 
zavory spadnou az po uplynuti one doby. Proto je velice nebezpecne 
vjizdet do prejezdu, dokud neprestanou svetla blikat. Protoze dokud 
blikaji, uz to muze byt zpusobene jizdou dalsiho vlaku.

Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje


					Saša K. Svobodová



*****************************************************************

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz
   mobilni mail: svobodova . sasa      @       vodafonemail.cz
	         sasa . svobodova . ul @       vodafonemail.cz

            ICQ:  260 344 186

Analogova pošta: na pozadani ;-)

*****************************************************************



Vašek Petr napsal(a):
> Jeste se pokusim upresnit, u uplne stareho modelu prejezdu, byl pred varovnymi cervenymi svetly umisten
> plechovy stit, na kterem byl tusim symbol pro nechraneny prejezd. V klidovem stavu, tj. prejezd je funkcni,
> byl tento stit nahore nad svetly ve vodorovne poloze, takze nebyl videt. V pripade poruchy prejezdu
> se elektricky vybavila zapadka ktera tento stit pridrzovala ve vodorovne poloze a stit se vlastni vahou 
> preklopil dolu do svisle polohy a obe cervena svetla zakryl a tudiz nahradil krizem pro nechraneny prejezd.
> Funkce stitu byla pozdeji nahrazena bilym svetlem, ktere pokud neblika tak signalizuje poruchu 
> zabezpecovaciho zarizeni a jedna se tudiz o nechraneny prejezd. 
> Uz kdyz nas to ucili na ucnaku tak se mi velmi nezdalo, ze poruchovy stav je signalizovan absenci
> nejake signalizace. Pro priklad vrazednosti takoveto signalizace staci aby v prubehu signalizace
> napr. odeslo vlakno signalizacni zarovky, vypadl proud a ja nevim co jeste, tak cervena svetla prestanou blikat
> a treba zrovna zaroven s prujezdem vlaku. Pokud nepockam az zase zacne blikat bile svetlo tak me muze prevalcovat
> prave projizdejici rychlik jedouci v opacnem smeru.

Odchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno AVG - http://www.avg.cz 
Verze: 8.0.116 / Virová báze: 270.3.0/1501 - Datum vydání: 13.6.2008 6:33




Další informace o konferenci Hw-list