OT: Asi na Sasu - co znamena bile svetlo na zel.prejezdu

Vašek Petr Petr.Vasek@asseco.cz
Pátek Červen 13 13:54:56 CEST 2008

Jeste se pokusim upresnit, u uplne stareho modelu prejezdu, byl pred varovnymi cervenymi svetly umisten
plechovy stit, na kterem byl tusim symbol pro nechraneny prejezd. V klidovem stavu, tj. prejezd je funkcni,
byl tento stit nahore nad svetly ve vodorovne poloze, takze nebyl videt. V pripade poruchy prejezdu
se elektricky vybavila zapadka ktera tento stit pridrzovala ve vodorovne poloze a stit se vlastni vahou
preklopil dolu do svisle polohy a obe cervena svetla zakryl a tudiz nahradil krizem pro nechraneny prejezd.
Funkce stitu byla pozdeji nahrazena bilym svetlem, ktere pokud neblika tak signalizuje poruchu
zabezpecovaciho zarizeni a jedna se tudiz o nechraneny prejezd.
Uz kdyz nas to ucili na ucnaku tak se mi velmi nezdalo, ze poruchovy stav je signalizovan absenci
nejake signalizace. Pro priklad vrazednosti takoveto signalizace staci aby v prubehu signalizace
napr. odeslo vlakno signalizacni zarovky, vypadl proud a ja nevim co jeste, tak cervena svetla prestanou blikat
a treba zrovna zaroven s prujezdem vlaku. Pokud nepockam az zase zacne blikat bile svetlo tak me muze prevalcovat
prave projizdejici rychlik jedouci v opacnem smeru.

Masinka