[OT] A vedeli by ste to lepsie? Was: Skolstvi bylo Chce tonejakyporiadnyflame...Cotakojednocipoch? ; -)

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Červen 13 11:26:04 CEST 2008

No dle meho chybi prakticke aplikovani te teorie co se na skole bere.

Tedy bylo by mozna dobre vybrat opravdu dulezite principy z te teorie a
ty jit rovnou overit do laboratore nebo dilny. Ale ne tak, ze se to tam
znovu probere v teoreticke rovine a udela se nejaky pripraveny pokus. Je
treba, aby zaci ten pokus treba sami vymysleli (treba i blbej) a
nasledne spolecne s ucitelem probrali proc to dopadlo jak to dopadlo a
pripadne nevrhli upravy a vylepseni.

Mam pocit, ze dnesni VS jsou presvedcovani, ze ten titul znamena, ze uz
nikdy nebudou muset delat rukama. Zavedl bych na vsech technickych
skolach povinne neco jako predmet Dilny na ZS. To ze absolvent technicke
VS neumi odecist nonius na bezne posuvce nedejboze neprecte to co
nameril na mikrometru je tragedie. Kazdy by si mel vyzkouset jak se vrta
vrtackou, soustruzi a frezuje. Pak by se nestalo, ze novopeceny
absolvent nastoupi jako technolog do fabriky a zjisti, ze se neda
vsechno resit jen tim, ze to napise do PC a nekde to SAMO vypadne z linky.

Radek Vicek

P.S. Wek-u co to mas za klienta? Zda se mi ze ti to nejako nezalamuje
radky. :-(