[OT:] Wartas a nebezpecnost bylo Vykon hudobnej aparatury

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Čtvrtek Červen 12 21:50:58 CEST 2008


> Máte pravdu, že by to mohla dělat řídící jednotka, však to v Eisenachu měli 
> už připraveno začátkem 80. let - i s řízeným vstřikováním, ale do výroby se 

Jojo to mate vyjimecne temer pravdu. Jednalo se o 2 typy mechanickeho 
vstrikovani paliva ktere se zacalo v 70tych letech pouzivat na zapade. 
Slo o Bosch K Jetronic a druhe tusim Lucas. Jedno se snazili upravit pro 
domaci vyrobu v CSSR v Jikovu a druhe v NDR ale jestli to bylo v 
Eisenachu to nevim. Tusim, ze Jikov zkousel Bosche. Skoncilo to jednak 
na technickych problemech a jednak na neochote soudruhu toto podporovat 
ac to puvodne naridili. Vim, ze problemem bylo podavaci cerpadlo 
nemoznost vyrobit nektere dily, ktere by se museli dovazet a u nemcu i 
to, ze to pripravovali soucasne s novym 4taktnim motorem takze toho meli 
na vyvoj az moc. Vstrikovani prislo do techto zemi az po roce 1990.

> Tajemství projíždění zatáček warbecem je ten, že je musíte projíždět pod 
> plynem. Pravda je, že nešlapu víc, než když normálně zrychluji (max na 

:D Tak nazvani tohoto tajemstvim me asi dnes nejvice podavilo. Uz Vam tu 
nekdo napsal, ze to je proste princip projizdeni zatacek u aut s prednim 
nahonem nikoliv specialita Wartase jen s nim musite pomaleji nez s vozy 
ktere maji nizsi a tvrdsi podvozky, holt dan za komfornejsi odpruzeni.

> Na druhou stranu, když bych měl být ochuzen o pocit totální kontroly nad 

Tou kontrolou mate na mysli co?

> strojem, tak by mi to hodně chybělo, takhle jste s autem prostě sžitý a 
> každá cesta je zážitek. 

No to je vec nazoru. Ja mam auto jako dopravni prostredek, na pozitek z 
jizdy bych spise bral kabriolet nebo radeji motorku.


> Mám dotaz - k čemu je předehřev vzduchu? Dyk v některejch autech se
> vzduch naopak chladí - aby se zmenšil jeho objem a dostalo se do válce
> víc kyslíku.

Chladi se vzduch stlaceny dmychadlem/komresorem a to z duvodu ktery 
pisete. Naopak saci potrubi byva casto vyhrivane chladici kapalinou.
Jinak k nastudovani toho co se v motoru deje doporucuji tyto clanky:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=387
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=388
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=397
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=413
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=433
a pripadne jeste dalsi o tehoz autora na stejnem serveru.

Pavel

P.S. Stejne nejlepsi pistovy motor byl Rolls-Royce Merlin ale ten neni 
pro auta prilis vhodny ;)



Další informace o konferenci Hw-list